Próby FAT nowej motorówki hydrograficznej dla MW

Informujemy, że pozytywnie zakończył się pierwszy zestaw prób (FAT) dla pierwszej z 4 zamówionych przez służbę hydrograficzną MW motorówek hydrograficznych (typ Wildcat 40) o numerze burtowym MH-1 (Motorówka Hydrograficzna -1).

DG, 27.02.2014

Każda z nich to dwukadłubowa jednostka pływająca o wyporności 15 t, długości 12,9 m, szerokości 4,8 m i zanurzeniu (przy całej załodze i pełnym wyposażeniu) – 1,3 m. Kadłub katamaranów został wykonany z najwyższej jakości laminatu wzmocnionego włóknem szklanym, co zapewnia kadłubom odpowiednią trwałość i odporność na czynniki środowiskowe. Dostarczone do Polski motorówki (dostawa pierwszej została zaplanowana na kwiecień) będą wyposażone w nowoczesny zestaw  hydrograficzny, w skład którego wchodzi:

·         SBES – Simrad EA 400;
·         MBES – Kongsberg Maritime EM 2040;
·         ROV – VideoRay Pro4;
·         SSS Towfish – EdgeTech 4125;
·         Sonar VDS – MS1000;
·         SVP Plus;
·         magnetometr holowany – Marine Magnetics SeaSpy2;
·         USBL – Easytrack Nexus;
·         System pozycjonowania DGPS/GPS-RTK.

Na motorówkach Wildcat 40 zastosowano wiele ciekawych rozwiązań w tym system opuszczania anteny MBES przez studzienkę zainstalowaną w kadłubie. Chroni to nie tylko przetworniki echosondy, ale również zmniejsza opór kadłuba podczas ruchu (gdy nie są realizowane pomiary batymetryczne), co pozytywnie wpływa na osiąganą prędkość (maksymalnie do 12 w). Na rufie jest zamontowany teleskopowy żurawik typu HIAB 013T, który sterowany elektrohydraulicznie pozwala podnosić ładunek o wadze 500 kg na wysokość 4 m powyżej linii wody (przy długości ramienia 1 m) i 250 kg (przy ramieniu wydłużonym do 3 m). Poniżej zamieszczono zdjęcia zarówno z okresu budowy, jak i z ostatnich prób FAT – Factory Acceptance Test.

{gallery}aktualnosci/MH{/gallery}